Day 0

Iets voor 12u ‘s nachts kwam ik aan op mijn hotel in San Francisco. Dus ehmm 9u smorgens Nederlandse tijd (zondag). Misschien kan ik beter vanaf het begin beginnen..

De dag begon met vroeg opstaan om naar Düsseldorf te gaan. En toen kwam er natuurlijk het afscheid nemen van Kim. Na de douanepoortjes stond ik er alleen voor en was het wachten op de vlucht naar Londen.

3x heb ik dus moeten inchecken en boarden in de totale reis. 3 verschillende vliegtuigen. 3 verschillende doane controles! Tussen de overstappen was er niet veel tijd trouwens. Londen was nog het ergste, ik heb best wel een eind moeten lopen en een paar minuten later zat ik al in het vliegtuig.

Vanuit Düsseldorf ging ik met een klein vliegtuigje naar Londen. Eerst met een busje gebracht. De landing ging niet zo passagiervriendelijk, als ik mijn gordel niet om had gehad lag ik tegen de grond volgens mij.

In Londen aangekomen heb ik mij dus moeten haasten. Hier werden ook pas de details van de vlucht naar Philadelphia en San Francisco bekend. Tijdens het inchecken kwam gewoon een willekeurige security medewerker mij ondervragen over het doel van mij reis en of ik alles zelf had ingepakt enzo. Ik stond in te checken, nog lang niet bij de douane! Het was ook een heel wantrouwig persoon en het was eigenlijk grappig om te zien hoe serieus hij bleef.

Door alle controles en boarding weer heen gekomen zat ik deze keer wel in een groot vliegtuig dat naar Philadelphia ging. Ik zat achterin het vliegtuig, waarbij me nog werd gezegd dat ik ook ergens anders kon gaan zitten als ik wilde, maarja een paar lege rijen achter mij vond ik niet erg, lekker rustig en minder last van schreeuwende kinderen zoals een stukje verder. Ik kon vanuit mijn raampje ook mijn groene koffer zien die in het bagageruim van het vliegtuig geladen werd. Dit was in ieder geval al een kleine opluchting omdat ik mijn bagage door Londen zelf werd overgeplaatst.

De vlucht naar Philadelphia duurde erg lang en was ook erg saai. Boven de atlantische oceaan is ook niet veel te zien. Na een tijdje begon de zon wel echt te branden. De raampjes waren ook gloeiend heet, maar toch begon tegelijkertijd ijskristallen te vormen. De warme raampjes waaren trouwens ook weer fijn om mijn kussen tegen aan te leggen (a). Iedereen kreeg een kussen en dekentje, dat mag ook wel met zo’n lange vlucht.

Rond half11(NL) kwam ik aan in philadelphia. Eerst weer door de douane enzo..wat een gedoe. Vingerafdrukken, foto,formuliertjes invullen met 3x dezelfde paspoortgegevens, 10x meer personeel dan de andere doanes in Düsseldorf en London en iedereen ook met handschoentjes aan. In Philadelphia moest ik mijn koffers trouwens wel zelf afhalen en opnieuw inchecken omdat de Amerikanen ook dit weer zelf wilden controleren? Ik vond het allemaal een beetje te ver gaan. Dit was ook de enige douane waar ik riem, schoenen enzo ook al uit moest doen bij de scanners. Toen ik nog mijn portemonnee op mijn laptop had gelegd in de bak waren ze ook al aant zeuren dat dit niet mocht. Bij de andere 2 douanes is hier niets over gezegd..

Iedere vlucht ben ik ook volgeduwd met gratis eten en drinken. Van belegde broodjes tot en met pasta en om maareven af te sluiten 2 zakjes mini pretzels :D . Het blijven Amerikanen he.  Om de 10 minuten waren ze ook weer rond aan het lopen om reclame te maken of het verkopen van bijv. oordopjes, magazines, etc.

De laatste vlucht van Philadelphia naar San Francisco zou ook nog eens 6 uur en een kwartier gaan duren. Hier had ik dus echt geen zin meer in na die 10 uur vanuit Londen. Maarja echt een keuze heb je op dat moment niet  =). Het vliegtuig was ondanks de lange reis toch een stuk ongemakkelijker. 2 rijen van 3 stoelen.. waar ik dus ook nog in het midden zat. Bah. Ik kon niet draaien, steunen, slapen, nix. Terwijl ik het juist toen nodig had. En om het nog leuker te maken hebben de pilotenbeslist om nog een ruim half uur om te vliegen omdat ze anders teveel last zouden hebben van het weer, turbulentie enzo. Juist dat vond ik altijd wel leuk, het had soms wel iets weg van een rollercoaster en dan werd de saaie vlucht ook weer even spannend. Maarja na die extra tijd voor het vliegen ben je er nog niet vanaf. Eenmaal aangekomen duurde het nog een eeuwigheid voordat de koffers eindelijk op de band kwamen te liggen.

En dan… dan sta je in je uppie op het vliegveld. Ik liep eens naar buiten om te kijken wat die taxi’s kostten enzo, maar heb toen toch besloten om 3 etages omhoog te gaan zodat ik met een paar dollar naar San Francisco kon gaan met.. BART. Ik kom daar aan en zie een trein stoppen.. snel snel uitzoeken welke ik moet hebben, niets komt me bekend voor natuurlijk, dat hele kaartjessysteem en betalen enzo is ook allemaal nieuw. Maarja die trein moest ik dus wel hebben, anders stond ik daar nog een tijd te wachten. Binnen in de BART-trein werd me pas echt duidelijk waar ik naartoe moest door de kaarten die er hingen.

Vervolgens stapte ik uit bij de halte waarvan ik dacht dat deze het dichtste bij mijn hotel lag. Tja en dan nog de route uitstippelen. Lopend was het een kwartiertje zoiets, dus ik dacht daar ga ik ook geen buskaartje meer aan vuil maken want dan moest ik ook weer uitzoeken welke en waar naartoe enzo, daar had ik na zo’n dag dus geen zin meer in. Ik heb trouwens ook maar 1 bus zien langskomen toen ik al bijna bij mijn hotel was.
Toen ik mijn route dus in mijn kop had zitten en ik het station uit liep maakte ik al direct kennis met een 10tal mensen die té vriendelijk zijn om je de weg wel even te wijzen.. en geld vragen na afloop. Eentje is me zelfs 3 blokken achterna gelopen terwijl ik geen woord tegen hem heb gezegd.
Op het hotel aangekomen dus nog even snel inchecken en de kamer op.. Rust! Alles ziet er normaal uit dus hier kan ik wel 2 weekjes doorbrengen. En internet is ook beschikbaar zoals je al weet, anders stond dit bericht er nog niet op. Nog ff rustig mijn koffer uitgepakt, in bad gaan liggen, iedereen op de hoogte brengen van mijn dag hier, en dan nu ga ik slapen. Morgen direct gaan kijken dat ik me iets te eten enzo haal want 3x per dag uit eten is ook niet te doen lijkt me.

Tot zo ver mijn “dag 0″, want morgen kan de vakantie pas eigenlijk beginnen toch? Ik denk niet dat ik snel in de toekomst nog in 1x zal doorreizen naar deze kant van Amerika. Misschien had ik beter een paar dagen in Philadelphia / New York of zo kunnen blijven om dan door te gaan naar San Francisco. Maarja dat is achteraf gezien natuurlijk. Ik had niet verwacht dat vliegen nog zo lang kan duren met alle gedoe erbij.

5 thoughts on “Day 0

1. Liefje!! Ben blij dat je goed bent aangekomen!
    En ik zie dat je een strijkijzer hebt in het hotel, is handig voor die hemdjes XD!

Amuseer je daar maar! xxx <3

PS: Jij met je groene koffer… (:

2. Hoi Micha. Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Je hebt een hele reis gehad. Heb je verhaal gelezen. Heel veel plezier verder en zal je verhaal verder lezen.
    Groetjes Francine en Brit.

3. Hallo Micha. Jammer he dat er zoweinig turbulentie was(haha). Succes met “Bart” en veel plezier in San Francisco. Groetjes Pap.

4. Hey Micha,
    Wat een lange reis he, maar wel fijn dat je goed bent aangekomen!
    Heb je fotos al bekeken, leuk kamertje :D .
    Nu nog alles ontdekken daarzo! Veel plezier nog, en ik zal meteen weer lezen als je er weer iets opzet.